Jezioro Como – bajkowe krajobrazy!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dwa jeziora, trzy miasta, feeria barw, błękitne niebo, wydeptane chodniki, hektolitry wypitej wody i tony zjedzonych pachnących słońcem morel… czyli tydzień w północnych Włoszech ❤

Swoją wyprawę rozpoczęłam od lotu tanimi liniami Wizzair z Warszawy do Bergamo. Wszystko miałam świetnie zaplanowane – ile czasu gdzie spędzę, co zobaczę, wszystkie noclegi zarezerwowane i kupione z wyprzedzeniem bilety na pociągi na cały tydzień.

Pierwszym miejscem, które chciałam zobaczyć było Jezioro Como. Niejednokrotnie czytałam, że Como i Garda (największe włoskie jezioro) mają swoich zagorzałych zwolenników. Postanowiłam to sprawdzić, porównać i sama stwierdzić… Być może widziałam mało, ale zdecydowanie bardziej spodobało mi się Como!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeśli lecicie do Mediolanu i macie chwilę wolnego czasu koniecznie musicie zobaczyć to malownicze jezioro. Niezwykle łatwo możecie tam dotrzeć – na dworcu kolejowym w Bergamo wsiadamy w pociąg, który (z przesiadką w Lecco) w 1 godz. 15 min. dowozi nas do Varenny. Już tutaj nacieszycie oko pięknymi krajobrazami. Woda, góry, kolorowe domki i mnóstwo kwiatów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Varenna (jak też inne miasteczka na górskich zboczach Como) jest ciekawie zbudowana, jakby dwupoziomowo. Idąc poziomem niższym, czyli alejkami tuż nad wodą co kilka metrów napotykamy ekstremalnie strome i wąskie schody, czasem pięknie zdobione, które prowadzą na poziom wyższy, do placu Piazza San Giorgio. W Varennie koniecznie wybierzcie się do Villi Monastero, którą otacza wspaniały ogród botaniczny, ciągnący się brzegiem jeziora.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Varenna – Ogród Botaniczny

Będąc nad Jeziorem Como warto trochę popływać promem i zwiedzić też inne miasteczka. Wszystkie są malutkie, więc na dokładne ich obejrzenie nie potrzebujemy wielu godzin. Ja popłynęłam do Bellagio, które jest intrygujące chociażby ze względu na to, że znajduje się na półwyspie i „rozdziela” Jezioro na dwie odnogi. Oczywiście jest kolorowe i kwieciste. Warto zwrócić tam uwagę na XII wieczną romańską Bazylikę, Villę Gotica (niegdysiejszy kościół anglikański – dziś posesja prywatna) oraz urocze schody Sebelloni, które łączą dolny i górny poziom miasteczka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bellagio widziane z promu
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Schody Sebelloni

Z Bellagio popyłnęłam jeszcze do Menaggio. Miasteczko nieco większe niż wcześniejsze, bardzo klimatyczne, z promenadą na końcu której, znajdziecie wciśniętą za camping świetną kameralną plażę.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Menaggio

Tutaj czekał na mnie nocleg i sporo czasu kolejnego dnia, więc uliczki wydeptałam dość dokładnie. Warto przyjrzeć się starym kamienicom, głównemu placowi, gdzie życie tętni nocą i odbywają się tu różne imprezy. Odchodzi stąd też uliczka prowadząca do kościoła św. Stefana, który nocą podświetla się różnymi kolorami.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
kościół św. Stefana
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Menaggio

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
na włoską kawę zawsze jest dobra pora 😉

Warto wiedzieć:

  • DOJAZD: Bilet tam i z powrotem (do Bergamo) liniami Wizzair w lipcu wyniósł mnie 90zł. Po Włoszech, między miastami, poruszałam się jedynie pociągami. Warto kupić bilety w dobrych cenach wcześniej, zrobicie to dzięki stronie http://www.trenitalia.com/
  • NOCLEG: Najtańszy możliwy nocleg znalazłam w jedynym hostelu w Menaggio – Lake Como Hostel. Miejsce w pokoju 6 osobowym 90 zł + wspaniały widok na Jezioro i całkiem niezłe śniadanie wliczone w cenę.
  • JEDZENIE: Ceny w restauracjach i barach nad Jeziorem Como są wysokie. W Menaggio znajdziecie market otwarty do 19:00, gdzie możecie zaopatrzyć się nieco taniej.
Skomentuj

